Webnode: Moje webové stránky nejsou na Googlu - jak je tam dostat?
Právě jste vytvořili nové webové stránky a zveřejnili je. Jen nejsou na Googlu? Takže jste si dokonce koupili balíček a doménu, ale stále nic? Kde je váš web, když ne na první stránce Googlu? 🫥
Dobrou zprávou je, že vaše webové stránky jsou dostupné online každému, kdo má jejich přesnou adresu. Je to díky tomu, že jsou umístěny na serverech Webnode a mají přidělenou vlastní doménu. Může je tedy navštívit každý, komu nadiktujete adresu, kdo na ni klikne na vašem instagramovém profilu a kdo ji opíše z vizitky.
Vaše webová stránka však zatím není v indexu webových stránek Google. To lze napravit. Kouzelným zaklínadlem je SEO - optimalizace pro vyhledávače.
Webnode nenabízí služby SEO, ale poskytuje mnoho způsobů, jak si se SEO poradit sami.
Neočekávejte však, že se vaše webové stránky okamžitě objeví na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. Google používá tajné a složité algoritmy, aby na prvních pozicích zobrazil kvalitní a ověřené stránky.
Není to však nemožné. Je to jen delší proces. Jak začít se SEO na Webnode?
1. Vyplňte všechny možnosti pro SEO názvy a popisy v nastavení svých stránek a článků na blogu
Délka meta titulu by měla být přibližně 50-60 znaků včetně mezer, a délka popisu přibližně 150 znaků včetně mezer. Tento nástroj spočítá znaky za vás.
V obou případech používejte klíčová slova přirozeným způsobem. Jsou to slova, která zadáváte do vyhledávacího pole Google, když chcete najít své webové stránky. Přirozeným způsobem máme na mysli psaní normálních vět, které si může přečíst každý. Dávejte si pozor na překlepy a gramatické chyby a používejte správnou diakritiku.
Jednotlivé meta názvy a popisy si můžete připravit v tabulce. Pak stačí v editoru kliknout na STRÁNKY a v nastavení SEO vyplnit názvy a popisy pro jednotlivé stránky.
Vynechte pole pro klíčová slova - toto pole Google vůbec nezajímá.
2. Na každé stránce mějte pouze jeden nadpis H1, ve kterém přirozeně použijete klíčová slova.
Ostatní nadpisy naformátujte jako nadpisy - H2 a podnadpisy H3.
Nadpis H1 by se neměl shodovat s meta titulem stránky.
Vymýšlejte proto kvalitní nadpisy s použitím klíčových slov, Google jim věnuje pozornost.
3. Na každé stránce publikujte kvalitní obsah
Kvalitní obsah si své publikum najde přirozeně, protože bude zajímavý a/nebo užitečný. Google je stále především textový vyhledávač, proto se zaměřte na kvalitní text o délce alespoň 300 slov a vyvarujte se překlepů, chyb a nesprávného formátování.
4. Optimalizujte a popište všechny obrázky
Obrázky by měly mít velikost do 250 kB (a menší, co nejmenší!) a všechny by měly mít popisek - aby Google věděl, co je na nich. Pro zmenšení obrázků můžete použít tento nástroj.
Pokud je váš obrázek o něco větší, je to v pořádku. Jen mějte na paměti, že pokud budou všechny vaše obrázky větší než 1 MB, stránka se bude načítat pomaleji, rychle spotřebujete místo na serveru, bandwith a také naštvete návštěvníka, protože mu vaše obrázky sežerou mobilní data. (Ne každý je má neomezené, opravdu.)
5. Propojuj stránky na webu
Google funguje jako pavouk, který se pohybuje po síti - po vašich webových stránkách. Pokud je na vašem webu stránka, na kterou nevede odkaz z jiné stránky na vašem webu, pavouk ji neobjeví. Strukturujte proto svůj web tak, aby bylo snadné odkazovat na jiné stránky.
6. Kup si vlastní doménu
Několik argumentů pro pořízení vlastní domény: Google má rád vlastní domény. A nejsou drahé. Na Webnode potřebujete k používání domény balíček Limited. Pokud si koupíte vyšší, získáte doménu na rok zdarma. Můžete si také koupit doménu mimo Webnode a pak ji nasměrovat na web.
Argumentů pro vlastnictví vlastní domény je strašně moc, ale já uvedu ještě jeden: pro klienta je lepší si zapamatovat a hlavně zadat "tinak.cz" než "tinin-super-duper--web-ver--2022-10-final-final-06.webnode.cz", že?
7. Přidejte svůj web do služby Google Search Console - platí i pro projekty ve verzi zdarma
Ověření se provádí pomocí meta tagu, který pro vás služba vygeneruje, a vy jej pouze nahrajete na web. Pokud se o doménu staráte sami, můžete do jejího nastavení DNS vložit záznam TXT. Poté do GSC přidejte soubor sitemap.xml, aby měl Google k dispozici kompletní mapu vašeho webu.
A pak už jen sledujte, kolik vašich stránek je krásně zaindexovaných a kolik jich potřebuje trochu opravit, aby se Googlu zalíbily.
Navíc v GSC také zjistíte, jaká slova vaši návštěvníci zadávají, a vaše stránky se jim pak zobrazí ve výsledcích.
GSC je skvělý!
Víc se o něm dozvíte například tady.
8. Neustále vylepšujte své webové stránky
Web není nikdy hotový. Sledujte pozici svého webu ve výsledcích vyhledávání Google Analytics a Search Console a podle toho aktualizujte starý obsah a/nebo vytvářejte nový.
Pokud píšete blog, publikujte na něm články pravidelně (např. každé pondělí ve 13 hodin), aby si Google zvykl chodit na váš web v tuto dobu a hltal nový a kvalitní obsah.
Sledujte konkurenční weby. Zjistěte, co dělají dobře a vy to dělejte o 100 % lépe. Dá se to zvládnout!
9. Budujte zpětné odkazy
Sdílejte odkazy na svůj web, jeho podstránky a blogy, kde to jen jde. To znamená upřímné a dobré komentáře pod články na jiných blozích, příspěvky na sociálních sítích, komentáře v diskusních fórech. Čím kvalitnější web odkazuje na ten váš, tím lépe. Google totiž přenese část kvality webu na ten váš.
Další skvělou strategií je psát blogy pro jiné weby a z těchto blogů odkazovat na svůj web. Říká se tomu guest posting. Vyzkoušejte to.
To bylo několik nápadů, jak dosáhnout toho, aby se vaše nové nebo i starší stránky Webnode lépe umisťovaly v Googlu. Článek budu doplňovat, tak si ho nezapomeňte dát do záložek 🤗.